DEVAM: 102. Aybaşı
Halindeki Kadınla Yemek Yeme Ve Bir Arada Bulunma
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ كَثِيرٍ
حَدَّثَنَا
سُفْيَانُ
عَنْ
مَنْصُورِ
بْنِ عَبْدِ
الرَّحْمَنِ
عَنْ
صَفِيَّةَ
عَنْ عَائِشَةَ
قَالَتْ
كَانَ
رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
يَضَعُ
رَأْسَهُ فِي
حِجْرِي
فَيَقْرَأُ
وَأَنَا
حَائِضٌ
Aişe (radiyallahu
anha)'dan şöyle demiştir; “Ben hayızlı iken Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) başını kucağıma koyar (Kur'an) okurdu."
Diğer tahric: Buhari,
hayz; Müslim, hayz; Nesai, tahare, hayz; ibn Mace, tahare; Ahmed b. Hanbel, VI.
69, 331, 334.
AÇIKLAMA: Hicr: Koltuk altı ile böğür arasındaki kısma
denir. Buhari'deki bir rivayetle Müslim'in rivayeti. "Kucağıma
yaslanırdı", Buhari'deki diğer bir rivayet de "Başı benim kucağımda
olduğu halde Kur'an okurdu" şeklindedir.
Hz.
Aişe'nin bu rivayetinde Kur'an okumayı Resulullah'a atfetmesi hayızlı olan
kadının Kur'an okuyamayacağına işaret sayılabileceğini, bazı alimlerimiz beyan etmişlerdir.
Nevevi
Müslim Şerhi'nde, "Bu hadiste uzanarak, hayızlı bir kadına yaslanmış
olduğu halde Kur'an okumanın cevazına işaret vardır."
Ayni
bununla ilgili olarak şöyle der: "Hayızlı kadın temizdir, pis olan kandır.
Kan her zaman pistir. Buna göre helaya karşı Kur'an okumanın mekruh olmaması
icabeder. Bununla birlikte Kur'an-ı Kerim'e hürmeten heiaya karşı Kur'an
okumanın mekruh olması gerekir. Çünkü bir şeye yakın olan onun hükmünü
alır."
Muvafık
olanı da Ayni'nin dediği olsa gerektir. Çünkü müslüman Allah'ın Kitabını
okurken mümkün mertebe edepli hareket etmelidir; pis yerlerden uzaklaşmalıdır.